%0 Journal Article %T تحلیل گفتمان تیزرهای تبلیغاتی گردشگری از منظر چندوجهی %J پژوهش های کارآفرینی و نوآوری %I انجمن علمی کارآفرینی و نوآوری ایران %Z 2981-0310 %A اسحاقی, الهه %A غیاثیان, مریم %A کریمی, مهرداد %D 2023 %\ 02/20/2023 %V 1 %N 1 %P 79-96 %! تحلیل گفتمان تیزرهای تبلیغاتی گردشگری از منظر چندوجهی %K تجزیه و تحلیل بدنه %K گردشگری %K تحلیل گفتمان چند وجهی %K ویدیوی تبلیغاتی. نشانه‌شناسی رسانه %R 10.22034/eir.2023.168067 %X در عصر سمعی و بصری کنونی، تبلیغات به نوعی ارتباط چند رسانه‌ای تبدیل شده است. هدف از این پژوهش، تحلیل گفتمان چندوجهی تیزرهای تبلیغاتی گردشگری در چارچوب الگوی پیشنهادی ون‌لیون ( 1996) است. یکی از محورهای مورد پژوهش در ادبیات نقد جغرافیایی و مباحث گردشگری است که نویسنده در این جستار بررسی تیزرهای تبلیغاتی را انجام داده است. داده‌های نمونه در این مطالعه، شامل 8 تیزر تبلیغاتی گردشگری است که از طریق اینترنت گردآوری شده است. برای این منظور، از تحلیل گفتمان چندوجهی و تحلیل بدنه استفاده شده است. هدف اصلی، شناسایی ارزش‌های فرهنگی خاص و نشانگرهایی است که برای ارائه به مخاطبان انتخاب شده‌اند. روش پژوهش از نوع کیفی (استقرایی) و توصیفی ـ تحلیلی است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که هر کشوری برای ایجاد تصویری منحصر به فرد و هویتی قابل تشخیص، رویکردی نسبتاً متفاوت را اتخاذ کرده است. (ضمن این که طبیعت و انسان، تقریباً در تمامی نمونه‌های مورد مطالعه، عنصر و نشانۀ غالب به شمار می‌روند.‌) %U https://journal.iransaei.ir/article_168067_aeae7da6f1e562c1fb87a8f1d598dbdc.pdf