نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 گروه کسب و کار ، دانشکده کارآفرینی ، دانشگاه تهران/ تهران ، ایران
2 استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران / شهر آران و بیدگل ، ایران
3 دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی کیش / جزیره کیش / ایران
چکیده
در حال حاضر رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند این امکان را به افراد حقیقی و حقوقی میدهد تا بتوانند صدای خود را به دیگران برسانند، برند خودشان را مطرح کنند و به انبوه مشتریان و مخاطبان خود دسترسی داشته باشند و همچنین در دسترس آنها باشند؛ و این واقعیتی است که در هیچ دوره زمانی دیگری نمود و بروز نداشته است.در این بین بانکها به دلیل انبوه مشتریانی که دارند، نیازمند این هستند که به این انبوه مشتریان دسترسی داشته و از طرف دیگر مشتریان هم به بانکها دسترسی داشته باشند.بنابراین فرصت حضور بانکها در شبکههای اجتماعی و راه اندازی کانال و یا صفحه ویژه بانک در کنار وب سایت اختصاصی، پلی است دو طرفه که میتواند بانکها و مشتریانشان را به هم متصل کند.
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند وپاسخ مشتری در صنعت بانکداری (بانک قرض الحسنه مهر ایران)می باشد. روش تحقیق پژوهش حاضر به لحاظ جمع آوری داده ها توصیفی- پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران در شهر تهران و نامحدود می باشد. واز طریق فرمول کوکران به تعداد 384 تعیین گردید . برای آزمون فرضیات از مدل Amos و SPSS22 استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بین ابعاد بازاریابی رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند و ابعاد پاسخ مشتری تاثیر مثبت و معنادار وجود دارد.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
The impact of social media marketing activities on brand equity and customer response in the banking industry (case study: Mehr Bank of Iran)
نویسندگان [English]
- Milad Kazemi Arani 1
- Mohammad Mehtari Arani 2
- Seyed Reza rasti alhoseini 3
1 Department of Business, Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran/Tehran, Iran
2 Assistant Professor, Department of Public Administration, Payam Noor University, Tehran, Iran / Aran and Bidgol cities, Iran
3 Doctoral student of Islamic Azad University, Kish International Branch / Kish Island / Iran
چکیده [English]
Currently, social media, as a powerful tool, allows real and legal people to express their voice to others, promote their brand, and have access to the mass of their customers and audiences, as well as being available to them; And this is a fact that has not appeared in any other period of time. Meanwhile, due to the large number of customers, banks need to have access to this large number of customers, and on the other hand, the customers also have access to the banks. Therefore, The opportunity for banks to be present in social networks and to launch a special bank channel or page along with a dedicated website is a two-way bridge that can connect banks and their customers.
The purpose of this research is to investigate the impact of social media marketing activities on brand equity and customer response in the banking industry (Qarz Al-Hasneh Mehr Bank of Iran). The research method of the present study is descriptive-survey in terms of data collection and practical in terms of purpose. The statistical population of customers of Qarz Al-Hasneh Mehr Bank in Tehran is unlimited. It was determined as 384 through Cochran's formula. Amos model and SPSS22 were used to test the hypotheses. Data analysis showed that there is a positive and significant effect between social media marketing dimensions on brand equity and customer response dimensions.
کلیدواژهها [English]
- Social media
- marketing
- brand equity
- customer response