توسعه کارآفرینی
شناسایی انواع نوآوری در حوزه گردشگری(مورد مطالعه شهرک صنعتی نمک آبرود)

طیبه نیک رفتار؛ سمن ناز گلچوبیان

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 106-99

https://doi.org/10.22034/eir.2023.181656

چکیده
  هدف: امروزه صنعت گردشگری یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی کشورهاست. توجه به این حوزه باعث افزایش درآمد، ایجاد شغل و ورود ارز به کشور می شود. یکی از مسائل مهم در این حوزه شناسایی نوآوری های خاص این صنعت است. هدف از پژوهش حاضر شناسایی انواع نوآوری های حوزه گردشگری در شهرک توریستی نمک آبرود در توابع استان مازندران براساس خدمات ارائه شده ...  بیشتر

تحلیل گفتمان تیزرهای تبلیغاتی گردشگری از منظر چندوجهی

الهه اسحاقی؛ مریم غیاثیان؛ مهرداد کریمی

دوره 1، شماره 1 ، اسفند 1401، ، صفحه 79-96

https://doi.org/10.22034/eir.2023.168067

چکیده
  در عصر سمعی و بصری کنونی، تبلیغات به نوعی ارتباط چند رسانه‌ای تبدیل شده است. هدف از این پژوهش، تحلیل گفتمان چندوجهی تیزرهای تبلیغاتی گردشگری در چارچوب الگوی پیشنهادی ون‌لیون ( 1996) است. یکی از محورهای مورد پژوهش در ادبیات نقد جغرافیایی و مباحث گردشگری است که نویسنده در این جستار بررسی تیزرهای تبلیغاتی را انجام داده است. داده‌های نمونه ...  بیشتر