%0 Journal Article %T ارائه الگوی بازاریابی بین‌المللی برای شرکت‌های پیمانکاری عمومی در حوزه انرژی (برق و نفت و گاز) : مطالعه موردی شرکت مپنا %J پژوهش های کارآفرینی و نوآوری %I انجمن علمی کارآفرینی و نوآوری ایران %Z 2981-0310 %A صفاران, محمدرضا %A محمدیان, محمود %A کریمی علویجه, محمدرضا %D 2023 %\ 02/20/2023 %V 1 %N 1 %P 45-59 %! ارائه الگوی بازاریابی بین‌المللی برای شرکت‌های پیمانکاری عمومی در حوزه انرژی (برق و نفت و گاز) : مطالعه موردی شرکت مپنا %K استراتژی بازاریابی %K الگوی بازاریابی بین‌المللی %K انتخاب بازار‎ %K بازار شناسی %K زمان‌بندی ورود %R 10.22034/eir.2023.168072 %X هدف: با توجه به اهمیت بازاریابی بین‌المللی و قرار داشتن کشور در شرایط خاص که نیازمند صادرات غیرنفتی و توسعه بازارهای بین‌المللی در جهت کاهش فشارهای اقتصادی می باشد ورود به بازار بین‌المللی با ایجاد زیرساخت مناسب تولید و یا بهره برداری از انرژی در دنیا می تواند راهگشای این وضعیت بحرانی باشد. هدف از مطالعه حاضر طراحی الگوی بازاریابی بین‌المللی برای شرکت‌های پیمانکاری عمومی در حوزه انرژی (برق، نفت و گاز) می باشد. روش شناسی: این پژوهش کیفی-اکتشافی بر مبنای رویکرد تحلیل محتوای قیاسی با استفاده از 15 مصاحبه با متخصصان بازاریابی بین‌المللی انجام شده است. تحلیل داده‌های کیفی با استفاده از روش تحلیل محتوا کیفی و به کمک نرم افزار مکس کیودا 18 انجام گردید. یافته ها: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که در مجموع 8 درون مایه اصلی شامل ضرورت حضور، واجدالشرایط بودن، بازار شناسی، محیط شناسی، استراتژی ورود، زمان‌بندی ورود، استراتژی بازاریابی، ساختار سازمانی و 32 مفهوم (زیر درون مایه) به عنوان عناصر و اجزای بازاریابی بین‌المللی می توانند مد نظر قرار گیرند که بر مبنای یافته‌های حاصل از تجزیه و تحلیل مرحله کیفی، مدل پژوهش طراحی شد. نتیجه گیری: شرکت‌های بازاریابی بین‌المللی در حوزه انرژی (برق، نفت و گاز) می‌توانند الگوی کاربردی آمیخته بازاریابی ارائه شده را با هشت بعد و متغیرهای مربوط به آنها را در مدیریت بازاریابی خود استفاده نمایند. %U https://journal.iransaei.ir/article_168072_59716c55c98e911e84dbbc43495c3ee6.pdf