بررسی تأثیر بازاریابی بصری بر فروش محصولات دارای رویکرد نوآورانه

فرشته رضائی نسب؛ صیدمهدی ویسه

دوره 1، شماره 1 ، اسفند 1401، صفحه 1-7

https://doi.org/10.22034/eir.2023.168069

چکیده
  جذابیت بصری در عصر بازاریابی مدرن یک مسئله مهم و ضروری است. جذب نظر مشتریان با استفاده از روش‌های بازاریابی بصری با سرعت و سهولت بیشتری می‌تواند صورت بگیرد. سالانه بسیاری از محصولات مشتریان خود را به دلیل عدم برخورداری و توجه به روش‌های بازاریابی مؤثر از دست می‌دهند. پژوهش حاضر از نوع هدف جز پژوهش‌های کاربردی و از حیث ماهیت گردآوری ...  بیشتر

توانمندسازی زنان روستایی از طریق آموزش کارآفرینی؛ یک مرور سیستماتیک

قنبر محمدی الیاسی؛ تهمینه احسانی فر؛ مهنا شاهمرادی

دوره 1، شماره 1 ، اسفند 1401، صفحه 11-27

https://doi.org/10.22034/eir.2023.168068

چکیده
  هدف: توانمندکردن زنان می‌تواند موجب شود تا این قشر از جامعه قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای خود را بشناسند و با توجه به ظرفیت‌های خود به سمت اهداف حرکت کنند. در همین راستا و با توجه به اهمیت مقوله توانمندی در این پژوهش سعی شده است تا با مرور ادبیات و مقالات پراستناد در این حوزه به واکاوی ظرفیت‌های علمی موجود پرداخته شود. روش: مطالعه ...  بیشتر

تاثیر کیفیت اطلاعات رسانه های اجتماعی بر روی شکل گیری تصویر مقصد در ذهن گردشگران

مژگان شفیعی؛ طیبه نیک رفتار؛ رضا محمدکاظمی

دوره 1، شماره 1 ، اسفند 1401، صفحه 31-42

https://doi.org/10.22034/eir.2023.168071

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر کیفیت اطلاعات محتوایی اینستاگرام درباره اصفهان بر روی شکل گیری تصویر مقصد در ذهن گردشگران بوده است.روش پژوهش: پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش توصیفی- همبستگی و پیمایشی می‌باشد و با رویکرد کمی صورت پذیرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می‌باشد که از روایی و پایایی مناسب برخوردار ...  بیشتر

ارائه الگوی بازاریابی بین‌المللی برای شرکت‌های پیمانکاری عمومی در حوزه انرژی (برق و نفت و گاز) : مطالعه موردی شرکت مپنا

محمدرضا صفاران؛ محمود محمدیان؛ محمدرضا کریمی علویجه

دوره 1، شماره 1 ، اسفند 1401، صفحه 45-59

https://doi.org/10.22034/eir.2023.168072

چکیده
  هدف: با توجه به اهمیت بازاریابی بین‌المللی و قرار داشتن کشور در شرایط خاص که نیازمند صادرات غیرنفتی و توسعه بازارهای بین‌المللی در جهت کاهش فشارهای اقتصادی می باشد ورود به بازار بین‌المللی با ایجاد زیرساخت مناسب تولید و یا بهره برداری از انرژی در دنیا می تواند راهگشای این وضعیت بحرانی باشد. هدف از مطالعه حاضر طراحی الگوی بازاریابی ...  بیشتر

شناسایی چالش‌‌‌های پیش روی کارآفرینان عشایر مطالعه موردی: اقامتگاه‌‌‌های بوم‌گردی عشایر قشقایی استان فارس

مریم قاسمی؛ سعید حامدفر

دوره 1، شماره 1 ، اسفند 1401، صفحه 63-75

https://doi.org/10.22034/eir.2023.168070

چکیده
  هدف:امروزه گردشگری یکی از روبه‌رشدترین صنایع جهان به‌شمار می‌رود. در بین گونه‌‌‌های مختلف گردشگری، گردشگری عشایری یکی از منحصربه‌فردترین انواع گردشگری است که امکان کسب تجربیاتی متفاوت را نسبت به سایر گونه‌‌‌ها برای گردشگر فراهم آورده و بر توان اقتصادی عشایر نیز می‌افزاید. علی‌رغم استقبال گردشگران طی دهه اخیر از این نوع گردشگری، ...  بیشتر

تحلیل گفتمان تیزرهای تبلیغاتی گردشگری از منظر چندوجهی

الهه اسحاقی؛ مریم غیاثیان؛ مهرداد کریمی

دوره 1، شماره 1 ، اسفند 1401، صفحه 79-96

https://doi.org/10.22034/eir.2023.168067

چکیده
  در عصر سمعی و بصری کنونی، تبلیغات به نوعی ارتباط چند رسانه‌ای تبدیل شده است. هدف از این پژوهش، تحلیل گفتمان چندوجهی تیزرهای تبلیغاتی گردشگری در چارچوب الگوی پیشنهادی ون‌لیون ( 1996) است. یکی از محورهای مورد پژوهش در ادبیات نقد جغرافیایی و مباحث گردشگری است که نویسنده در این جستار بررسی تیزرهای تبلیغاتی را انجام داده است. داده‌های نمونه ...  بیشتر

کارآفرینی فناورانه
تاثیر فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند و پاسخ مشتری در صنعت بانکداری (مورد مطالعه : بانک قرض الحسنه مهر ایران)

میلاد کاظمی آرانی؛ محمد مهتری آرانی؛ سید رضا راستی الحسینی

دوره 1، شماره 1 ، اسفند 1401، صفحه 99-114

https://doi.org/10.22034/eir.2023.172530

چکیده
  در حال حاضر رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند این امکان را به افراد حقیقی و حقوقی می‌دهد تا بتوانند صدای خود را به دیگران برسانند، برند خودشان را مطرح کنند و به انبوه مشتریان و مخاطبان خود دسترسی داشته باشند و همچنین در دسترس آنها باشند؛ و این واقعیتی است که در هیچ دوره زمانی دیگری نمود و بروز نداشته است.در این بین بانک‌ها ...  بیشتر