کارآفرینی فناورانه
میلاد کاظمی آرانی؛ محمد مهتری آرانی؛ سید رضا راستی الحسینی
چکیده
در حال حاضر رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند این امکان را به افراد حقیقی و حقوقی میدهد تا بتوانند صدای خود را به دیگران برسانند، برند خودشان را مطرح کنند و به انبوه مشتریان و مخاطبان خود دسترسی داشته باشند و همچنین در دسترس آنها باشند؛ و این واقعیتی است که در هیچ دوره زمانی دیگری نمود و بروز نداشته است.در این بین بانکها ...
بیشتر
در حال حاضر رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند این امکان را به افراد حقیقی و حقوقی میدهد تا بتوانند صدای خود را به دیگران برسانند، برند خودشان را مطرح کنند و به انبوه مشتریان و مخاطبان خود دسترسی داشته باشند و همچنین در دسترس آنها باشند؛ و این واقعیتی است که در هیچ دوره زمانی دیگری نمود و بروز نداشته است.در این بین بانکها به دلیل انبوه مشتریانی که دارند، نیازمند این هستند که به این انبوه مشتریان دسترسی داشته و از طرف دیگر مشتریان هم به بانکها دسترسی داشته باشند.بنابراین فرصت حضور بانکها در شبکههای اجتماعی و راه اندازی کانال و یا صفحه ویژه بانک در کنار وب سایت اختصاصی، پلی است دو طرفه که میتواند بانکها و مشتریانشان را به هم متصل کند.هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند وپاسخ مشتری در صنعت بانکداری (بانک قرض الحسنه مهر ایران)می باشد. روش تحقیق پژوهش حاضر به لحاظ جمع آوری داده ها توصیفی- پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران در شهر تهران و نامحدود می باشد. واز طریق فرمول کوکران به تعداد 384 تعیین گردید . برای آزمون فرضیات از مدل Amos و SPSS22 استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بین ابعاد بازاریابی رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند و ابعاد پاسخ مشتری تاثیر مثبت و معنادار وجود دارد.