توسعه کارآفرینی
نقش اشتیاق کارآفرینی بر رفتار کارآفرینانه : نقش واسطه ای هوشیاری کارآفرینی، خودکارآمدی کارآفرینی و قصد کارآفرینی (مطالعه موردی: دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مرکز رشت)

روزبه حبیبی؛ زین العابدین اسدی دارستانی؛ فاطمه ملکی طالقانی

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 1-19

https://doi.org/10.22034/eir.2023.181632

چکیده
  هدف: تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر اشتیاق کارآفرینی بر رفتار کارآفرینانه از طریق نقش واسطه‌ای هوشیاری کارآفرینی، خودکارآمدی کارآفرینی و نیت کارآفرینی انجام گردید.روش: تحقیق حاضر‌ به‌‌‌لحاظ روش از نوع کمی-پیمایشی و به لحاظ هدف از نوع کاربردی می‌باشد. در این تحقیق گردآوری داده‌ها به وسیله پرسشنامه‌ استاندارد انجام شده است. جامعه ...  بیشتر

آموزش کارآفرینی
بررسی نقش آموزش بر قصد کارآفرینی دانشجویان ایرانی

حمیدرضا سیمین‌پور؛ محمدبشیر صدیقی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 29-44

https://doi.org/10.22034/eir.2023.173041

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش، بررسی تأثیر آموزش‌های کارآفرینی بر گرایش کارآفرینی دانشجویان آموزش عالی در ایران و مقایسه نقش آموزش‌های آکادمیک با آموزش‌های غیر‌اکادمیک است.روش تحقیق: برای این پژوهش، ۴۰۰ دانشجو از ۵ دانشگاه برتر شهر تهران به عنوان نمونه انتخاب شدند. فرضیات پژوهش با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی ...  بیشتر