توسعه کارآفرینی
الگوی توسعه‌ی پایدار کسب و کار در پرتو ارزش‏ها و اصول اسلامی

بهروز جمالی؛ امیر جمشیدی

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1402، ، صفحه 103-115

https://doi.org/10.22034/eir.2023.186641

چکیده
  هدف: در دوران معاصر، اصول اخلاقی کسب و کار به عنوان یکی از اجزای اصلی برای پایداری شرکت‌ها مطرح شده است. با توجه به شکست بسیاری از شرکت‌ها در سال‌های اولیه تأسیس، گنجاندن ارزش‌ها و اصول اخلاقی اسلامی می‌تواند به طرح‌ریزی رشد و توسعه کسب و کارها کمک بسیاری کند. توسعه پایدار مفهومی گسترده و تعاملی است که توازنی بین نیاز به رشد اقتصادی، ...  بیشتر

نوآوری و نوآوری باز
نقش نوآوری در توسعه کسب و کارها ؛ شکاف نوآوری و نوآوری های اکتشافی در کسب وکارها

سروش مودب؛ بابک ضیا

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 81-95

https://doi.org/10.22034/eir.2023.181655

چکیده
  تقاضاهای بازار به سرعت در حال تغییر است و گسترش فرهنگ کارآفرینی نه تنها باعث افزایش شاخص های رشد اقتصادی و صنعتی شده، بلکه با افزایش اشتغال موثر کمک فراوانی به آسایش و ایمنی جامعه خواهد کرد. کارآفرینی و نوآوری ارتباطی مثبت با یکدیگر دارند و هر دو در کنار هم به رشد و توسعه سازمان ها و به طبع آن، جامعه کمک می کنند. در تحقیقات و عملکرد مدیریت ...  بیشتر