توسعه کارآفرینی
فرشته رضائی نسب؛ صیدمهدی ویسه؛ زینب طولابی
چکیده
هدف: هدف این پژوهش، بررسی تأثیر جهتگیری کارآفرینانه و تجربه کارآفرینانه بر عملکرد کارآفرینی با نقش میانجی سوگیریشناختی است.روش تحقیق: برای انجام این پژوهش، 470 مدیر شرکت کارآفرین در شهر ایلام که در بخشهای خدمات و صنعت فعالیت میکردند، بهعنوان جامعه آماری انتخاب شدند. از این تعداد، 212 نفر بهصورت تصادفی بهعنوان نمونه انتخاب ...
بیشتر
هدف: هدف این پژوهش، بررسی تأثیر جهتگیری کارآفرینانه و تجربه کارآفرینانه بر عملکرد کارآفرینی با نقش میانجی سوگیریشناختی است.روش تحقیق: برای انجام این پژوهش، 470 مدیر شرکت کارآفرین در شهر ایلام که در بخشهای خدمات و صنعت فعالیت میکردند، بهعنوان جامعه آماری انتخاب شدند. از این تعداد، 212 نفر بهصورت تصادفی بهعنوان نمونه انتخاب و پرسشنامههای موردنیاز جهت جمعآوری دادهها بین آنها توزیع شد.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که جهتگیری کارآفرینانه و تجربه کارآفرینانه باعث افزایش عملکرد کارآفرینی میشوند. همچنین، نتایج نشان داد که تجربه کارآفرینانه و جهتگیری کارآفرینانه با استفاده از نقش میانجی سوگیریشناختی نیز بر عملکرد کارآفرینی تأثیر دارند.نتیجه گیری: بنابراین، میتوان نتیجه گرفت که جهتگیری کارآفرینانه و تجربه کارآفرینانه میتوانند بهعنوان عوامل مؤثر در بهبود عملکرد کارآفرینی در شرکتها و سازمانها در نظر گرفته شوند. همچنین، شناخت و کنترل تحریفات شناختی نیز میتواند بهعنوان یکی از راهکارهای بهبود عملکرد کارآفرینی در نظر گرفته شود.