کارآفرینی فناورانه
سحر حا جی عموشاه؛ محمد نقی زاده؛ سلمان مرادی کوچی؛ مریم کریمی
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی نقش عوامل درون سازمانی مؤثر بر موفقیت شرکتهای زایشی موسسات پژوهشی دولتی ایران بود. روششناسی: این تحقیق از حیث هدف، کاربردی و از نظر شیوه جمع آوری دادهها، توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی می باشد. روش پژوهش حاضر روش ترکیبی کیفی _کمی بوده که در بخش کیفی به تحلیل روایتی دادههای حاصل از مصاحبه پرداخته و در بخش ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی نقش عوامل درون سازمانی مؤثر بر موفقیت شرکتهای زایشی موسسات پژوهشی دولتی ایران بود. روششناسی: این تحقیق از حیث هدف، کاربردی و از نظر شیوه جمع آوری دادهها، توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی می باشد. روش پژوهش حاضر روش ترکیبی کیفی _کمی بوده که در بخش کیفی به تحلیل روایتی دادههای حاصل از مصاحبه پرداخته و در بخش کمی از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل شرکتهای زایشی فناوری با سابقه بیش از سه سال که مرحله ورود به بازار و رشد را طی کرده که حدود 60 شرکت زایشی بوده است و شیوه نمونه گیری تصادفی ساده بود ابزار جمع آوری دادهها، پرسشنامه محقق ساخته جهت سنجش متغیرهای تحقیق بوده که روایی آن به دو روش محتوا و سازه و پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ تأیید گردیده است..یافتهها: یافتههای تحقیق ارتباط معناداری را برای متغیر داراییهای موسسه مادر، پشتیبانی ( اقدامات) پیش از تشکیل شرکت های زایشی، پشتیبانی (اقدامات) پس از تشکیل شرکت های زایشی نشان داده است ولی در مورد متغیر فرهنگ موسسه مادر بر موفقیت شرکتهای زایشی ارتباط معناداری بدست نیامد.نتیجهگیری: با توجه به نتایج پژوهش، متخصصان و برنامهریزان میتوانند از آن بهرهبرداری کرده و با استفاده از مولفههای موثر شناساییشده در آن، برای بهبود و رشد شرکتهای زایشی در مؤسسات پژوهشی برنامهریزی کنند. به عبارت دیگر، این نتایج میتوانند به عنوان یک راهنما برای بهبود فعالیتهای شرکتهای زایشی در مؤسسات پژوهشی مورد استفاده قرار گیرند.کلمات کلیدی: تجاریسازی، شرکتهای زایشی، موسسات پژوهشی دولتی
کارآفرینی فناورانه
میلاد کاظمی آرانی؛ محمد مهتری آرانی؛ سید رضا راستی الحسینی
چکیده
در حال حاضر رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند این امکان را به افراد حقیقی و حقوقی میدهد تا بتوانند صدای خود را به دیگران برسانند، برند خودشان را مطرح کنند و به انبوه مشتریان و مخاطبان خود دسترسی داشته باشند و همچنین در دسترس آنها باشند؛ و این واقعیتی است که در هیچ دوره زمانی دیگری نمود و بروز نداشته است.در این بین بانکها ...
بیشتر
در حال حاضر رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند این امکان را به افراد حقیقی و حقوقی میدهد تا بتوانند صدای خود را به دیگران برسانند، برند خودشان را مطرح کنند و به انبوه مشتریان و مخاطبان خود دسترسی داشته باشند و همچنین در دسترس آنها باشند؛ و این واقعیتی است که در هیچ دوره زمانی دیگری نمود و بروز نداشته است.در این بین بانکها به دلیل انبوه مشتریانی که دارند، نیازمند این هستند که به این انبوه مشتریان دسترسی داشته و از طرف دیگر مشتریان هم به بانکها دسترسی داشته باشند.بنابراین فرصت حضور بانکها در شبکههای اجتماعی و راه اندازی کانال و یا صفحه ویژه بانک در کنار وب سایت اختصاصی، پلی است دو طرفه که میتواند بانکها و مشتریانشان را به هم متصل کند.هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند وپاسخ مشتری در صنعت بانکداری (بانک قرض الحسنه مهر ایران)می باشد. روش تحقیق پژوهش حاضر به لحاظ جمع آوری داده ها توصیفی- پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران در شهر تهران و نامحدود می باشد. واز طریق فرمول کوکران به تعداد 384 تعیین گردید . برای آزمون فرضیات از مدل Amos و SPSS22 استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که بین ابعاد بازاریابی رسانه های اجتماعی بر ارزش ویژه برند و ابعاد پاسخ مشتری تاثیر مثبت و معنادار وجود دارد.