فرصت و ایده در کارآفرینی
طراحی مدل کسب و کار تولید شیر گیاهی مبتنی بر بوم کسب و کار با تمرکز بر بلوک ارزش پیشنهادی

نجم الدین حسینی؛ رضا محمدکاظمی؛ آصف کریمی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 1-18

https://doi.org/10.22034/eir.2023.173037

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش، طراحی مدل کسب و کار تولید شیر گیاهی مبتنی بر بوم کسب و کار با تمرکز بر بلوک ارزش پیشنهادی می‌باشد.روش:  این پژوهش از نظر نوع هدف کاربردی است و از نوع توصیفی-پیمایشی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده شده است. روش جمع‌آوری داده‌ها نیز توصیفی می‌باشد. رویکرد تجزیه‌وتحلیل داده‌ها پیمایشی است و از روش تحلیل مضمون برای ...  بیشتر

توسعه کارآفرینی
تأثیر تجربه کارآفرینانه و جهت‌گیری کارآفرینانه بر عملکرد کارآفرینی با نقش میانجی سوگیری شناختی مطالعه موردی کارآفرینان شهر ایلام

فرشته رضائی نسب؛ صیدمهدی ویسه؛ زینب طولابی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 19-28

https://doi.org/10.22034/eir.2023.173039

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش، بررسی تأثیر جهت‌گیری کارآفرینانه و تجربه کارآفرینانه بر عملکرد کارآفرینی با نقش میانجی سوگیری‌شناختی است.روش تحقیق: برای انجام این پژوهش، 470 مدیر شرکت کارآفرین در شهر ایلام که در بخش‌های خدمات و صنعت فعالیت می‌کردند، به‌عنوان جامعه آماری انتخاب شدند. از این تعداد، 212 نفر به‌صورت تصادفی به‌عنوان نمونه انتخاب ...  بیشتر

آموزش کارآفرینی
بررسی نقش آموزش بر قصد کارآفرینی دانشجویان ایرانی

حمیدرضا سیمین‌پور؛ محمدبشیر صدیقی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 29-44

https://doi.org/10.22034/eir.2023.173041

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش، بررسی تأثیر آموزش‌های کارآفرینی بر گرایش کارآفرینی دانشجویان آموزش عالی در ایران و مقایسه نقش آموزش‌های آکادمیک با آموزش‌های غیر‌اکادمیک است.روش تحقیق: برای این پژوهش، ۴۰۰ دانشجو از ۵ دانشگاه برتر شهر تهران به عنوان نمونه انتخاب شدند. فرضیات پژوهش با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی ...  بیشتر

نوآوری و نوآوری باز
ارائه مدل تاب‌آوری کسب‌وکار: تبیین نقش نوآوری مدل کسب‌وکار، نوآوری باز، چابکی سازمانی و انعطاف‌پذیری استراتژیک

امیرمحمد کلابی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 45-59

https://doi.org/10.22034/eir.2023.173042

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر باهدف ارائه مدل تاب‌آوری کسب‌وکار با استفاده از متغیرهای چابکی سازمانی، انعطاف‌پذیری استراتژیک، نوآوری مدل کسب‌وکار و بررسی اثر تعدیلگری نوآوری باز در رابطه نوآوری مدل کسب‌وکار و تاب‌آوری کسب‌وکار انجام شده است.روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه ...  بیشتر

نوآوری و نوآوری باز
ارتباط مهارتهای هفتگانه کوانتومی بر نوآوری آموزشی اساتید علوم ورزشی با متغیر میانجی تعهد سازمانی

حبیب هنری؛ کمند هاشم؛ سارا کشگر

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 61-73

https://doi.org/10.22034/eir.2023.173043

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش، بررسی ارتباط مهارت‌های هفتگانه کوانتومی با نوآوری آموزشی در اساتید علوم ورزشی با نقش میانجی تعهد سازمانی بود.روش تحقیق: در این تحقیق از نوع تحقیق کاربردی و از نظر اجرا همبستگی استفاده شد و جامعه آماری شامل اعضای هیأت علمی 8 دانشکده تربیت بدنی دانشگاههای سراسری تهران به تعداد 140 نفر در سال تحصیلی 1400-1401 بود. برای جمع ...  بیشتر

تأمین مالی جمعی مبتنی بر سهام، راهکار‌ها و ساختار‌ها

امیرعلی معزی؛ احسان چیت ساز؛ حسین صادقی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 91-109

https://doi.org/10.22034/eir.2023.173046

چکیده
  هدف: در این پژوهش، هدف شناسایی چالش‌های موجود در تأمین مالی جمعی سهامی و ارائه راهکارهایی در راستای کاهش این مشکلات بود.روش: گردآوری داده‌ها از طریق مصاحبه صورت گرفت. پس از انجام 9 مصاحبه عمیق و نیمه‌ساختاریافته با خبرگان این حوزه، اشباع نظری حاصل گشت و مقولات پس از تکمیل فرایند کدگذاری باز، محوری و گزینشی استخراج شدند. یافته‌ها: ...  بیشتر