نوآوری و نوآوری باز
چابک‌سازی نوآوری در مدل کسب‌ و کار با تمرکز بر تجربه مشتری در کسب‌وکارهای نوپا

ابوالقاسم عربیون؛ علی مبینی دهکردی؛ الهه حسینی؛ میثم عظیمیان

دوره 2، شماره 3 ، آذر 1402، ، صفحه 49-67

https://doi.org/10.22034/eir.2023.183934

چکیده
  هدف: هدف از انجام مطالعه حاضر، طراحی مدل چابک‌سازی نوآوری در مدل کسب‌وکار با تمرکز بر تجربه مشتری در کسب‌وکارهای نوپا شهر تهران است روش: پژوهش حاضر از لحاظ نوع داده­ها از دسته پژوهش­های کیفی است که از روش تحلیل مضمون برای تحلیل داده­ها استفاده گردیده شده است. به منظور گردآوری داده­های پژوهش از ابزار مصاحبه­های نیمه ساختار ...  بیشتر

نوآوری و نوآوری باز
نقش نوآوری در توسعه کسب و کارها ؛ شکاف نوآوری و نوآوری های اکتشافی در کسب وکارها

سروش مودب؛ بابک ضیا

دوره 2، شماره 2 ، شهریور 1402، ، صفحه 81-95

https://doi.org/10.22034/eir.2023.181655

چکیده
  تقاضاهای بازار به سرعت در حال تغییر است و گسترش فرهنگ کارآفرینی نه تنها باعث افزایش شاخص های رشد اقتصادی و صنعتی شده، بلکه با افزایش اشتغال موثر کمک فراوانی به آسایش و ایمنی جامعه خواهد کرد. کارآفرینی و نوآوری ارتباطی مثبت با یکدیگر دارند و هر دو در کنار هم به رشد و توسعه سازمان ها و به طبع آن، جامعه کمک می کنند. در تحقیقات و عملکرد مدیریت ...  بیشتر

نوآوری و نوآوری باز
ارائه مدل تاب‌آوری کسب‌وکار: تبیین نقش نوآوری مدل کسب‌وکار، نوآوری باز، چابکی سازمانی و انعطاف‌پذیری استراتژیک

امیرمحمد کلابی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 45-59

https://doi.org/10.22034/eir.2023.173042

چکیده
  هدف: پژوهش حاضر باهدف ارائه مدل تاب‌آوری کسب‌وکار با استفاده از متغیرهای چابکی سازمانی، انعطاف‌پذیری استراتژیک، نوآوری مدل کسب‌وکار و بررسی اثر تعدیلگری نوآوری باز در رابطه نوآوری مدل کسب‌وکار و تاب‌آوری کسب‌وکار انجام شده است.روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه ...  بیشتر

نوآوری و نوآوری باز
ارتباط مهارتهای هفتگانه کوانتومی بر نوآوری آموزشی اساتید علوم ورزشی با متغیر میانجی تعهد سازمانی

حبیب هنری؛ کمند هاشم؛ سارا کشگر

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 61-73

https://doi.org/10.22034/eir.2023.173043

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش، بررسی ارتباط مهارت‌های هفتگانه کوانتومی با نوآوری آموزشی در اساتید علوم ورزشی با نقش میانجی تعهد سازمانی بود.روش تحقیق: در این تحقیق از نوع تحقیق کاربردی و از نظر اجرا همبستگی استفاده شد و جامعه آماری شامل اعضای هیأت علمی 8 دانشکده تربیت بدنی دانشگاههای سراسری تهران به تعداد 140 نفر در سال تحصیلی 1400-1401 بود. برای جمع ...  بیشتر